Dine rettigheder som patient

  • Hver eneste dag er mange mennesker i kontakt med det danske sundhedsvæsen.

    For langt de fleste går det godt, men nogle gange sker der desværre utilsigtede hændelser eller fejl. For at vi kan lære af disse og undgå dem i fremtiden, har du som patient eller pårørende mulighed for at rapportere utilsigtede hændelser til Dansk Patient Sikkerheds Database (DPSD). Hvis du som patient oplever utilsigtede hændelse kan du hente information her.

  • Det er vigtigt for at os at du som patient føler dig tryg. Derfor opfordre vi altid til at du drøfter dine bekymringer med din behandler.

    Ønsker du vores hjælp til dette, kan du kontakte vores faglige ledelse her.

    Er du bekymret for os som behandlingssted, kan du indgive en bekymringshenvendelse til Styrelsen for patientsikkerhed, ved at følge denne vejledning

  • Ønsker du at klage over den faglige behandling, tilsidesættelse af dine patientrettigheder eller klage over Patienterstatningens afgørelse om erstatning kan du læse mere herom hos Styrelsen for patientklager. Her finder du også klageskemaer.

    Såvel positiv som negativ kritik er vigtig for os i vores bestræbelser på hele tiden at kunne tilbyde det bedst mulige behandlingsforløb.

  • Alle patienter er omfattet af en offentlig erstatningsordning. Ordningen dækker også, hvis du kommer til skade i forbindelse med behandling på et privathospital. Det er Patienterstatningens opgave at sikre, at patienter får den erstatning, de er berettiget til efter loven. Du kan læse mere på Patienterstatningens hjemmeside.

Det er vigtigt for os at du føler dig hørt

Send derfor ris og ros direkte til os her.

Såvel positiv som negativ kritik er vigtig for os i vores bestræbelser på hele tiden at kunne tilbyde det bedst mulige behandlingsforløb.