Betalingsbetingelser

Priser og betalingsbetingelser omfatter ikke patienter henvist under Det Udvidede Frie Sygehusvalg.


Prisammensætning og reguleringer

Vores udrednings- og behandlingspriser er sammensat af dels en egenbetalingsdel – og dels af ydelser, som kommer fra takstkort, som regionerne udsender hvert år d. 1. april og 1. oktober.

Takstkortene bestemmer hvor meget der kan søges i refusion for patienter i sygesikringsgruppe 2.

Refusionsmulighederne kan svinge fra periode til periode. Dermed kan vi ikke oplyse om de eksakte muligheder for refusion – men man kunne i indeværende takstperiode gå ud fra, at der vil kunne opnås en refusion på 50 % - 85 % på forskellige ydelser, ekskl. egenbetaling.

Vi regulerer egenbetalingen i forhold til evt. ændringer i driftsomkostninger (f.eks. ændringer i den lovpligtige patientforsikring, el-priser, huslejer, lønninger etc.).

Vi regulerer priser så afbalanceret som muligt, ud fra ønsket om at kunne tilbyde vores patienter konkurrencedygtige priser samtidigt med, at vi kan drive en bæredygtig virksomhed og arbejdsplads.

Alle nyoprettede patientforløb omfattes af en fast månedlig betaling på Monsenso patientapp. Betalingen omfatter løbende kommunikation og administration af pro-data monitorering (patientindberettet data).


Refusionsansøgninger

Vi kan desværre ikke være behjælpelig med ansøgning om refusion. Patienter skal selv fremsende kvitteringer for betalte fakturaer til Borgerservice i deres bopælskommune.

Patienter er selv ansvarlige for at der er tilstrækkeligt med ydelser på henvisninger, til at der kan opnås refusion. Vi kan være behjælpelige med at anmode om fornyede henvisninger, men vi kan ikke holdes ansvarlige for evt. udløb af antal ydelser på henvisningerne, da vi ikke har mulighed for at få oplysninger om resterende ydelser; det kan kun patienterne.

Vi henviser til at patienter kontakter Borgerservice i bopælskommunen.

 

Betaling for behandling

Betaling kan foregå via Mobilepay eller ved indbetaling via bank og skal være os i hænde rettidigt. Vi tager ikke imod kontanter.

Betalingsdato fremgår af faktura, der fremsendes til patientens eller forældremyndigheds-indehaveres E-boks. 

 

Gebyr ved udeblivelse eller for sent afbud

Ved udeblivelse eller for sent afbud ser vi os nødsaget til at opkræve et udeblivelsesgebyr på 500 kr.

Afbud skal være sendt til vores mail: patientservice@carelink.dk mindst 24 timer før aftalen, for at afbud er rettidigt og ikke udløser gebyr.